dimecres, 7 de novembre del 2012

Situar les TIC a la infància


Segons l’article de David Buckingham (2000) Infancias cambiantes, medios cambiantes: nuevos desafíos para la educación mediática i l'extracte de l'article de Iván Rodríguez  Pascual (2006) Infancia y nuevas tecnologías, he pogut treure diverses conclusions. 

Com podem observar el nostre entorn  està patint canvis molt importants i significatius que influeixen a la societat és important tenir en compte que aquests canvis també afecten als nens.
Per acabar d’entendre tots aquets canvis que s’han anat produint és interessant veure aquest vídeo extret del youtube i que la mestra ens va ensenyar a classe.



Vídeo: Did you know?








Desprès de veure aquest vídeo podem percebre que estem en una època molt inestable on hi ha molta informació a l’abast de tothom, i no tan sols parlem del terreny educatiu sinó en les diverses àrees de la vida.

Hem de treballar amb les nens la diversitat dels recursos que poden disposar. Gràcies a les TIC podrem afavorir que els nens busquin les millors estratègies disponibles, per un treball en concret, dins del gran ventall de possibilitats de les que poden disposar.

Si els nens adquireixen un bon hàbit de recerca de les estratègies i recursos que millor li escauen, significarà que estan contextualitzant les noves tecnologies amb les diverses activitats de l’aula. Per això, cal un aprenentatge actiu per part dels nens on ells siguin els responsables de l’ús d’un o d’un altre recurs que afavorirà un millor aprenentatge.


M’agradaria finalitzar aquest punt parlant sobre la importància d’ incorporar els nens que estan exclosos o no tenen tanta facilitat a estar en contacte amb les TIC, en especial cal prestar atenció alumnes nouvinguts, amb necessitats educatives especials, nens amb exclusió social... Ja que ells també puguin obtenir els beneficis anteriorment explicats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada