Segons l’article de David
Buckingham (2000) Infancias cambiantes, medios
cambiantes: nuevos desafíos para la educación mediática i l'extracte
de l'article de Iván
Rodríguez Pascual (2006) Infancia y nuevas tecnologías,
he pogut treure diverses conclusions.
Com podem observar el nostre entorn està patint canvis molt importants i significatius que influeixen a la societat és important tenir en compte que aquests canvis també afecten als nens.
Per acabar d’entendre tots
aquets canvis que s’han anat produint és interessant veure aquest vídeo extret
del youtube i que la mestra ens va ensenyar a
classe.
Vídeo: Did you know?
Desprès de veure aquest vídeo podem percebre que estem en una època molt inestable on hi ha molta informació a l’abast de tothom, i no tan sols parlem del terreny educatiu sinó en les diverses àrees de la vida.
Hem de treballar amb les
nens la diversitat dels recursos que poden disposar. Gràcies a les TIC podrem
afavorir que els nens busquin les millors estratègies disponibles, per un
treball en concret, dins del gran ventall de possibilitats de les que poden
disposar.
Si els nens adquireixen un
bon hàbit de recerca de les estratègies i recursos que millor li escauen,
significarà que estan contextualitzant les noves tecnologies amb les diverses
activitats de l’aula. Per això, cal un aprenentatge actiu per part dels nens on
ells siguin els responsables de l’ús d’un o d’un altre recurs que afavorirà un
millor aprenentatge.
M’agradaria finalitzar
aquest punt parlant sobre la importància d’ incorporar els nens que estan
exclosos o no tenen tanta facilitat a estar en contacte amb les TIC, en
especial cal prestar atenció alumnes nouvinguts, amb necessitats educatives
especials, nens amb exclusió social... Ja que ells també puguin obtenir els
beneficis anteriorment explicats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada